Helen Lupo

Helen Lupo

Nata a Caracas (Venezuela) nel 1986, è psicologo clinico e psicoanalista, ha conseguito la sua formazione in disegno e pittura presso la Scuola Nazionale di Arti Plastiche Julio Arraga nella città di Maracaibo e attualmente si trova approfondendo le tecniche tradizionali dell’incisione a Firenze, Italia.

“L’umano è il tema principale di quello che sto cercando di affrontare attraverso l’uso di linee e forme. Come psicoanalista e come un soggetto piú, non riesco a separarmi da ciò che lega tutti noi: il disagio e la complessità umana, i suoi paradossi, il quotidiano, il corpo, la vita e le scene”.

—————————————————————————————————————————————————————-

Born in Caracas, Venezuela in 1986, Helen is a Clinical Psychologist and Psychoanalyst, alongside she made her training in drawing and painting at the National School of Plastic Arts Julio Arraga in the city of Maracaibo and is currently deepening the traditional technique of printmaking in Florence, Italy.

“The human is the main theme of what I’m trying to address through the use of line and shape. As a psychoanalyst and as a subject, I find it impossible to free myself from what everybody else is tied in: the human discomfort, the complexity of life and its paradoxes, the everyday, the body, our scenes. “

Advertisements